Maartje, dat ben ik dus

Ik vind het belangrijk dat dingen goed geregeld zijn. Daarom regel ik ze het liefst zelf. Sommigen zeggen controlfreak. Ik zeg: de ideale mentaliteit voor een interim manager van digital projecten en teams die niks (maar dan ook niks) aan het toeval overlaat. 

Want verrassingen? Die wil je voorkomen als je een nieuwe website maakt, campagne opzet of een planning vol content publicaties voor ogen hebt. En tuurlijk, soms een deadline verschuiven of het project aanpassen aan veranderende eisen hoort er nou eenmaal bij. Die flexibiliteit zal er altijd zijn.

 

Waar je niet omheen kunt als je een digitaal project wil laten slagen? Open en eerlijke communicatie. Met je klant én met je teamleden. 

Voor een goede samenwerking is het namelijk essentieel dat iedereen in het team zich verbonden voelt met elkaar. Ik zie mezelf dan ook niet als buitenstaander, maar als collega en daarmee ook onderdeel van je team. 

Ik luister naar de behoeften van elk teamlid en bescherm ze tegen een te hoge werkdruk. Bovendien bereiken we samen meer, wanneer we vertrouwen op ieders eigen expertise. Ik geef teamleden een duwtje in de rug, help ze waar nodig en motiveer ze eerlijk en open te zijn naar elkaar. Zo voelen ze zich gehoord en gewaardeerd en vormen ze samen een hecht team dat bruist van de energie. 

Door overzicht te creëren en prioriteiten te stellen, neem ik werkdruk en stress bij ze weg. Hierdoor voelen ze zich niet alleen beter, maar doen ze hun werk ook beter. Fijn voor hen, maar ook voor je klant, die profiteert van een betere kwaliteit en een project dat volgens planning verloopt. Door transparant te zijn over de voortgang, weet je klant bovendien beter waar hij aan toe is. En dat is goed nieuws voor jou, want tevreden klanten zijn winstgevender voor je bedrijf. 

 

Behalve het bouwen aan een sterk team en goede relatie met je klant, is mijn werk natuurlijk vooral ook praktisch. 

Zo hou ik me bezig met o.a.:

  • Doelen stellen
  • Taken opstellen, structureren en prioriteren
  • Een planning maken en bewaken
  • Het budget bewaken
  • Klantcontact (bijv. wanneer de klant vragen heeft of om een afspraak of demo in te plannen)
  • Teamleden begeleiden bij hun taken en prioriteiten en deze opvolgen
  • Intern overleg over de voortgang van het project of bij belangrijke beslissingen

 

Met meer dan 15 jaar ervaring als project manager (sinds 2017 als zelfstandige) ken ik de processen als ik geen ander. Zo weet ik precies welke uren facturabel zijn, hoe je een haalbare planning maakt en hoe je je houdt aan de afspraken over het project. Tools als Trello, Jira, Teamleader, Simplicate en Gripp ken ik op m’n duimpje.

Ook begrijp ik wat je klant van jou verwacht. Ik denk met hen mee en weet mijn weg om zowel met je klant als het team een fijne samenwerking met een geslaagd eindresultaat neer te zetten. 

En hoewel ik dus vooral projecten begeleid aan de bureauzijde, ben je juist ook als opdrachtgever zonder tussenkomst van een bureau bij mij aan het juiste adres.

 

Een vaste werkwijze? 

Die heb ik niet. Ik pas me volledig aan en werk zoals jij werkt. Agile. Scrum. Alles kan. Ik maak kennis met je team, maak me de tools eigen en zorg met deze eerste stappen voor inzicht en overzicht in het project. Daarna is het tijd om stappen te gaan zetten! In een periode van minimaal drie maanden maak ik zo van een groot project een behapbare missie met een succesvol einde. 

 

Mij inhuren als interim manager heeft nog meer voordelen:

  • Zo zet je me flexibel in wanneer jij wil. Heb je me 16 uur per week nodig, of toch 28 uur? Ik werk zoveel uren als jij werk voor me hebt. Is dat de ene week wat meer? Op mij kun je rekenen. De andere week wat minder? Ook geen probleem. Bovendien kan ik, wanneer ik ruimte heb voor een nieuwe opdracht, meteen voor je aan de slag! 
  • Ik kijk met een frisse blik naar je processen en projecten en begeleid je bij moeilijke keuzes. Ik zie ik zie wat jij niet ziet! 
  • Zolang onze overeenkomst loopt, doe ik alles wat ik kan om het project tot een goed einde te brengen. Met mij heb je dan ook een vast gezicht gedurende het hele project. En wie weet ook daarna, want een fijne samenwerking verlengen? Leuk! 
  • Vrijwel al mijn uren zijn door te belasten. Tenminste,  als je je project met voldoende PM uren verkocht hebt. Toch wat krap? Ik help je graag met een inschatting van de uren voor een volgend project. Bespaart je flink wat geld in de toekomst.

Of ik al dat regelen ook wel eens loslaat? 

Ja hoor. Wanneer ik een terrasje pak. In de bossen wandel met m’n man, kinderen en hond. Wanneer ik een boek lees. Of de wereld ondersteboven bekijk vanaf mijn yogamat. Over een frisse blik gesproken. 

Dus: moet er een nieuwe website komen, maar blijkt dat megaproces van design tot livegang tóch een tikkeltje te uitdagend? Wil je een social media of e-mail campagne lanceren, maar word je gillend gek als je alleen al denkt aan alles wat daarbij komt kijken? Of wil je van die content ideeën nou eindelijk eens realiteit maken, maar ben je het overzicht al kwijt voor je eraan begonnen bent?

Laten we kennismaken! 

WORK HARD, HAVE FUN AND MAKE A DIFFERENCE.

Neem contact op voor een kennismaking